Majoritatea antreprenorilor de astăzi înțeleg că vor avea nevoie de un site web pentru afacerea lor. Cu toate acestea, ei au, de obicei, un buget rigid și încearcă să creeze totul în interiorul firmei sau externalizează această necesitate către cineva care nu înțelege pe deplin viziunea afacerii, scrie The Startup Magazine. Ar putea părea ușor să alegi o temă deja existentă sau un editor cât mai simplu de site-uri doar pentru rapiditate, însă această strategie nu dă roade pe termen lung.
Iată câteva greșeli comune ale micilor afaceri:
Găzduirea site-ului
Alegerea unui pachet de web hosting pare destul de simplă. Răsfoiești prin opțiuni, examinezi prețurile și alegi un pachet care funcționează pe baza bugetului și a nevoilor afacerii. Dar multe firme nu-și dau seama că trebuie să-și actualizeze aceste planuri pe măsură ce nevoile se schimbă. După ce site-ul afacerii a fost în funcțiune pentru o vreme și ai obținut o anumită forță de tracțiune, recomandarea specialiștilor este să luați în considerare schimbarea situației actuale de găzduire.
Există câteva lucruri care ar putea merge prost atunci când ai un pachet de hosting nepotrivit. De exemplu, unele pachete ar putea fi motivul vitezei scăzute a site-ului – ceea ce afectează performanța generală. Viteza site-ului este unul dintre factorii de clasificare ai Google, care utilizează aceste date pentru a determina cât de util este site-ul pentru un vizitator.
Colectarea informațiilor despre vizitatori
Este esențial să obții informații despre clienți. Banii cheltuiți pentru atragerea publicul țintă pe site-ul afacerii se vor dovedi inutili dacă nu colectezi orice tip de informații de la vizitatori. Acest lucru este din cauza faptului că, din punct de vedere statistic, șansele ca aceștia să se întoarcă pe site din proprie inițiativă sunt mici. Totuși, o strategie de retargetare te poate ajuta să îi recuperezi. Acest tip de strategie ar putea include un formular de înscriere pentru newsletter pe pagina de pornire, un concurs sau oferirea unui material audio/video/text în schimbul e-mailului.
Ignorarea potențialului de blogging
Firmele de astăzi au nevoie de un blog pentru a concura pe mai multe niveluri. În primul rând, prin blogging, poți oferi clienților conținut de calitate care ajută la formarea credibilității și utilității afacerii. În al doilea rând, are un impact major asupra clasamentului motorului de căutare. Acest lucru înseamnă că, în general, blogging-ul este o tactică bună de marketing pentru a crește vizibilitatea afacerii. Pentru a concura cu afacerile similare, un blog trebuie inclus în strategia pe termen lung.
Datele de contact
Dacă site-ul nu face ca vizitatorii (potențialii clienți) să poată contacta ușor firma, aceștia nu o vor face, scrie Forbes. Multe dintre site-urile micilor afaceri nu au formulare de contact ușor de utilizat, iar unele nu au nici măcar un număr de telefon sau e-mail afișat. Formele de contact bune au doar câteva câmpuri obligatorii și includ o reasigurare a vizitatorilor că datele colectate nu vor fi vândute. De asemenea, este recomandată trimiterea unui e-mail automat de confirmare după primirea unui mesaj din partea unui vizitator.
Spațiul în pagini
Designul site-ului web are un efect demn de luat în considerare asupra ratelor de conversie. Una dintre cele mai mari greșeli ale creatorilor de site-uri web începători este încercarea de a strânge cât mai multe informații pe o pagină. Spațiul este foarte important pentru a crea o experiență web plăcută pentru vizitatori. Spațierea oferă o pauză vizuală și face ca informațiile disponibile să fie cât mai clare și mai concise.
Surse: The Startup Magazine, Forbes
Expertul afacerilor tale!