Orice întreprinzător, înainte de a-și deschida firma trebuie să își facă un plan pentru afacerea pe care vrea să o deschidă. O idee oricât de bună, dacă nu este bazată pe planificare este desuetă. Printr-un business plan puteți stabili care vă e misiunea și ce aveți de făcut, toate acestea dublate de calcule și prognoze serioase.
Ce înseamnă un plan de afaceri?
Planul de afaceri este, înainte de toate, prezentul și viitorul dvs. antreprenorial, este viziunea și abordarea dumneavoastră în afaceri. În principiu, folosit ca un document intern, prezentarea unui plan de afaceri bine conceput vă poate ajuta în fața unui investitor să obțineți fonduri pentru proiectul dumneavostră măreț. Dar cu precădere, un plan vă ajută să vă evaluați așteptările, viziunea și misiunea, înainte de a investi efectiv în activitate prin calcule și strategii, astfel încât să proiectați evoluția și profitul pe termen lung.
Un plan de afaceri este mai degrabă un proiect asupra viitorului unei firme, o planificare a veniturilor și cheltuielilor, un centralizator al investițiilor necesare și al prognozelor financiare, o evaluare a beneficiilor și riscurilor.
Principale aspecte pe care trebuie să le ia în calcul un viitor antreprenor în planul de afaceri sunt în primul rând obiectivele pe care și le propune, investițiile inițiale, necesar personal și calificarea acestuia, costuri lunare recurente.
Viziunea, misiunea și strategia firmei sunt criterii importante de asemenea, aproape un cod de conduită al firmei, al personalului implicat. Într-un fel aceste componente pot fi văzute ca o declarație de încredere în ceea ce afacerea dumneavoastră este și va fi.
Antreprenorul trebuie să își evalueze obiectiv punctele forte, dar și pe cele slabe, care îi sunt oportunitățile și care îi sunt dezavantajele. O analiză corectă a competiției îl poate salva de la necazuri, dar în același timp îl poate ajuta să își ajusteze politica de preț.
Aspecte financiare importante ale planului de afaceri
De la bun început este bine să cunoașteți cheltuielile de înființare și investițiile inițiale necesare ca afacerea dumneavostră să poată funcționa potrivit specificului. De asemenea, trebuie să vă evaluați cheltuielile lunare fixe, precum și cheltuielile neașteptate care pot apărea. Un aspect important al planului de afaceri este calcularea punctului critic al rentabilității.
Punctul critic al rentabilității ( break even point ) sau pragul rentabilității este acel punct în istoria voastră financiară în care veniturile sunt egale cu cheltuielile și puteți începe a construi afacere pe profit. Este un instrument important de luat în calcul, întrucât pornind de la prețurile produselor și volumul lunar de vânzare, evaluați perioada necesară pentru a aduce firma pe profit. Un instrument simplu pentru calcularea punctului critic al rentabilității îl găsiți aici.
Alegerea personalului într-o firmă
Înainte de a înființa o firmă este necesar să evaluați ce pregătire aveți, de ce personal suplimentar este nevoie. Pentru ca o afacere să fie autorizată, majoritate domeniilor de activitate au nevoie de personal calificat și specializat în acea arie de activitate. Analizați care sunt certificările necesare și angajați personal în consecință. Stabiliți o organigramă funcțională și nu vă supraevaluați puterile încercând să faceți totul de unul singur. Specializarea muncii poate lucra în favoarea dumneavoastră!
Pe final!
P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici: https://www.facebook.com/businesmarketmd/
Expertul afacerilor tale!