Pe lângă faptul că Apple, Nike sau Pepsi sunt companii foarte mari și de succes, acestea mai au ceva în comun: consumătorii pot recunoaște logo-ul fiecărei companii, fără a ezita.
Logo-ul reflectă imaginea brandului, este elementul care creează prima impresie a vizitatorilor, de aceea designul său este extreme de important. Atunci când este corect realizat, logo-ul este un atu puternic pentru un anumit brand. Cu toate acestea crearea unui logo design pentru un brand, presupune mai mult decât un design grafic. Ca orice alt lucru, crearea unui logo design necesită timp, o serie de competențe specifice și o mulțime de practici și de experiență pentru ca acesta să fie un proiect de succes.
Crearea unui logo trebuie să urmeze un anumit proces pentru ca rezultatul obținut să se potrivească nevoilor clienților. Pentru a vă face o idee despre ce presupune, de fapt, crearea unui logo, vă vom prezenta procesul de creație pas cu pas pe care echipa noastră îl urmărește.
Pasul 1: Brief-ul designului
Primul pas al procesului de creație îl reprezintă brieful designului. Acesta este, de fapt, un chestionar pe care clientul trebuie să îl completeze cu informațiile necesare pentru crearea logo-ului. Nu foarte multe persoane agreează completarea chestionarelor, dar pentru ca proiectul să fie unul de succes avem nevoie de cât mai multe informații cu putință. Completarea brief-ului ne va ajuta să ne dăm seama unde va fi folosit logo-ul, care este piața țintă căreia se adresează, ce culori și elemente sunt preferate, ce stil se dorește dar și caracteristici aparte incluse în logo.
Pasul 2: Cercetare
După completarea briefului vom avea suficiente informații pentru a realiza cercetarea. Deseori, clienții nu pot exprima în cuvinte viziunea și imaginea pe care o au pentru logo, astfel ca designer-ului îi revine misiunea de a pune întrebări relevante pentru a aduna orice informație necesară pentru demararea proiectului. De multe ori părerea clientului nu este suficientă, astfel ca în această etapă se realizează și o cercetare și o analiză a concurenței, inclusiv a logo-urilor folosite de companiile concurente. Acest lucru este vital pentru a ne asigura că logo-ul pe care urmează să-l creem va fi diferit de cele ale concurenților și că va fi un punct de referință.
Pasul 3: Schițe și conceptualizare
Următorul pas al proiectului este dezvoltarea conceptului. Schițele preliminare au un rol important în proiectarea unui logo eficient. Acestea pot fi foarte ușor făcute pe hârtie cu creionul, sau proiectate cu ajutorul unui program de grafica vectorială. Dacă se sare peste această etapă, riscăm să compromitem rezultatul final. De fiecare dată aceasta este etapa la care petrecem cel mai mult timp spre deosebire de oricare altă etapă a procesului de creare logo.
Pasul 4: Fontul, dezvoltarea conceptului și alegerea culorilor
Odată dezvoltate ideile și conceptele de bază pe hârtie se trece la recrearea acestora pe calculator cu ajutorul unui program de grafică vectoriala (de obicei Adobe Illustrator sau Corel Draw). Alegerea tipului de font și dimensiunea acestuia este o muncă destul de dificilă. În cazul în care designul logo-ului conține și text, fie că parte a logo-ului, fie că slogan, designer-ul va trebui să aleagă cel mai potrivit font și dimensiunea acestuia. În Adobe Illustrator experimentăm și testăm diferite fonturi până ce îl găsim pe cel mai bun pentru logo-ul pe care îl creăm.
După ce găsim fontul potrivit începem să experimentăm și dăm contur diverselor concepte schițate anterior. În acest punct, toate conceptele sunt monocrom, pe de o parte pentru că astfel logo-ul este ușor de adăptat fiecărui mediu mass-media iar costurile de printare sunt mai scăzute. Imediat după acest pas începem să testăm culorile și să alegem cea mai bună variantă pentru logo.
Aici trebuie ținut cont că indiferent de fontul ales și de culorile folosite, logo-ul trebuie să respecte un principiu, și anume: să fie simplu (K.I.S.S. – Keep it simple). Cu cât logo-ul este mai simplu și conține mai puține elemente, cu atât acesta poate fi mai ușor de recunoscut. De exemplu logo-ul Nike este cât se poate de simplu și în același timp este unul dintre cele mai cunoscute logouri din lume.
Pasul 5: Livrare și feedback
Acum, după ce au fost create diferite opțiuni, cea mai bună sau cele mai bune vor fi prezentate clientului. Prezentarea opțiunilor va fi însoțită de o descriere a alegerilor făcute și a rezultatului obținut. Odată ajunse la cunoștința sa, clientul își poate exprima părerea și poate spune dacă dorește eventuale modificări sau îmbunătățiri.
Pasul 6: Aprobare
Odată ce clientul este fericit și mulțumit de logo-ul rezultat, nouă nu ne mai ramâne decât să-i trimitem fișierele finale în format AI, EPS, CDR, EPS, JPG, PNG și TIFF. Unii clienți pot avea nevoie și de o versiune alb-negru simplificată a logo-ului, iar anticiparea acestei nevoi poate fi avantajoasă, prevenind nevoia de corecții și revizuiri în viitor.
Pasul 7: Utilizarea noului logo
După livrarea fișierelor finale, nu ne rămâne decât să vedem noul logo pe noile materiale promoționale și să bifăm un nou proiect terminat cu succes în portofoliul nostru.
Ca o concluzie, deși cele mai de succes logo-uri par a fi simple, procesul de creare al unui logo nu este tocmai ușor. Crearea unui logo de succes presupune timp și parcurgerea unor faze diferite de dezvoltare necesare pentru a ajunge la un rezultat final cu un impact puternic, iar cel mai important lucru din întreg procesul de creație este comunicarea dintre designer și client.
Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta prin formularul de contact sau la:
Tel: +373 69 59 33 36 și email: office@businessmarket.md