Mediul online reprezintă cea mai facilă modalitate de promovare și are rezultate incontestabile. Personal, caut orice serviciu, produs sau informație pe internet, de acasă, de la birou, de pe stradă sau de oriunde m-aș afla.

product-content-marketing-team-work

Hai să vorbim despre ce înseamnă un site de prezentare al unei firme în următoarele puncte:

  • Care este scopul site-ului?
  • Ce pagini trebuie să conțină?
  • Cum îl faci?
  • Cum atragi clienți printr-un site?

Un site de prezentare nu are cine știe ce funcționalități, el oferă vizitatorilor informații, în special informații de contact. Mă refer aici la un număr de telefon, o adresă de e-mail, Google Maps și un formular de contact. Dacă nu ai pe site informațiile menționate anterior, l-ai făcut degeaba. Mai mult decât atât, pune-le foarte vizibile pe prima pagină, în partea de sus a site-ului dacă se poate. Scopul principal al unui site de prezentare este să transforme vizitatorii în clienți, al doilea scop principal este tot să transforme vizitatorii în clienți. Simplu. 

 

Care sunt „cele 5 pagini” dintr-un site de prezentare?

  1. Homepage – e cea mai importanta pagină pentru că aici vor ajunge majoritatea vizitatorilor. Trebuie să conțină câteva cârlige pentru a trezi interesul vizitatorilor să intre și pe celelalte pagini. Ok, dacă vizitatorul respectiv a pus direct mâna pe telefon și te-a sunat, respectele mele.
  2. Servicii – pagina în care listezi serviciile oferite, cu sau fără prețuri, important este să aibă un aspect plăcut și să fie foarte lizibile. Aici e bine să vii cu exemple ale muncii tale anterioare și clienții cu care ai lucrat.
  3. Despre noi – câteva informații despre cine se află în spatele site-ului, numărul de înregistrare al firmei, adresa și din nou informațiile de contact.
  4. Blog – eu îl consider obligatoriu într-un site de prezentare pentru că atrage vizitatori. În primul rând e o sursă de pagini care se indexează pe Google și care pe anumite cuvinte cheie pot aduce vizitatori. În al doilea rând se distribuie foarte ușor pe rețelele de socializare. Este foarte important să conțină peste 75% articole cu caracter informativ, nu doar comercial.
  5. Contact – număr de telefon, adresă de email, Google Maps, formular de contact (verificați să funcționeze)

Extra, ar trebui să ai o pagină (landing page) cu un formular de contact pe care să o folosești în diversele campanii de promovare și prin care îți captezi vizitatorii și îi transformi în clienți. Formularul trebuie să conțină cât mai puține câmpuri (nume, număr de telefon și e-mail), trebuie să fie foarte vizibil și ușor de completat. Indicat ar fi să legi formularul de un CRM ca să te poți organiza mai bine.

Tot site-ul trebuie să fie presărat cu recenzii și elemente din portofoliu, oferă un plus de încredere posibililor tăi clienți.

În teorie e simplu, partea dificilă vine când trebuie să scrii conținutul site-ului. Un conținut care să atragă atenția vizitatorilor și să îi convingă că tu ești cea mai bună alegere. Tot legată de conținut este și partea grafică, logo, bannere, cover-uri pentru social media, etc. Încearcă totuși să apelezi la un designer, chiar dacă e mai costisitor o să îți iasă mult mai bine.

 

Cum faci un astfel de site?

Cea mai simplă, ieftină și rapidă soluție este să dezvolți site-ul în WordPress. Verifică-ți competiția, vezi ce au ei bun, vezi ce poți face mai bine decât ei, dar vino și cu ceva original. Caută o temă de WordPress care să fie plăcută la vedere și ușor de citit. Site-ul trebuie să fie responsive (adaptabil pe telefoanele mobile) și să se încarce rapid. Dacă crezi că îl poți face singur e perfect, dacă nu, apelează la o agenție specializată.

Foarte important! Nu tot ce ți se pare ție frumos este cu adevărat folositor. Nu tot ce ți se pare ție frumos o să placă și audienței tale.

Cum aduci vizitatori pe site și cum îi transformi în clienți?

Asta este cea mai interesantă parte a articolului și pe bună dreptate.  La început o să știi doar tu de site, cel mai probabil Google deja îți indexează paginile, dar nu o să apară prea curând în căutări. O să dai share pe Facebook și pe conturile personale din toate rețelele de socializare. O să ai câțiva vizitatori curioși, dar foarte puțin probabil interesați de serviciile tale.

Va trebui să apelezi la Google Adwords, să investești bani, să te folosești de acel landing page de care am discutat anterior și să optimizezi campania până va fi convenabilă. În funcție de nișa site-ului, poți opta și pentru campanii plătite pe Facebook.

Va trebui să scrii pe blog articole de calitate și să le distribui pentru a aduce vizitatori pe site, pe care să îi determini să își lase adresa de e-mail în formularul de abonare.

Va trebui să folosești site-ul ca al 2-lea prenume la conferințele și evenimentele la care participi. Pune-l și în semnătura mailului personal.

Caută și pune-ți linkul pe cât mai multe site-uri de anunțuri. Postează pe forumuri și comentează pe bloguri folosind adresa site-ului în semnătură (nu exagera cu asta).

Colaborează cu bloggeri care ar putea să scrie despre tine sau să afișeze bannere cu link spre site-ul tău. Iarăși, caută un designer pentru bannerele respective, dacă pui o prostie de banner și mai și plătești ca să fie acolo, o faci degeaba.

 

Ce ar mai fi util sa adaugi unui site de prezentare:

  • Un logo și o identitate de brand cât de cât rezonabile pe care utilizatorii să le recunoască și în alte contexte (flyere, cărți de vizită, etc)
  • Să setezi un cont de Google Analytics prin care să observi de unde îți vin vizitatorii. Te va motiva să depui efort în promovarea site-ului și te va face să te simți bine când vei vedea rezultatele. Are și o parte psihilogică, pe lângă cea tehnică.
  • Concentrează-te pe rețelele de socializare la început, dar înainte să te apuci să postezi toate prostiile, documentează-te. O să găsești foarte multe sfaturi online despre cum ar trebui să începi și cum să dezvolți o comunitate în jurul afacerii tale.

Foarte important! Toată lumea vrea să apară pe prima pagină în căutările pe Google. De ce nu apar? Păi nu e chiar așa și nu e deloc simplu și ușor. Nimeni nu îți poate oferi sau garanta de la început apariția pe prima pagină pe Google. Nu e vreo setare de făcut, sunt 205 factori listați aici care influențeaza poziția site-ului tău în lista de rezultate. Ți-am oferit doar un punct de plecare în vederea optimizării pentru motoarele de căutare (SEO).

Ar mai fi multe lucruri de zis, ce am vrut să subliniez este că un site de companie nu se face într-o zi și se promoveaza în a doua zi. Nu e nici greu, nici ușor de făcut, dar trebuie făcut și de preferat ar fi să îl faceți cu cap, chiar dacă investiți niște bani. Până la urmă, site-ul este cartea ta de vizită online și a companiei tale.

Hai să bem o cafea împreună și să îți explic în detalii de ce ai nevoie de web site (landing page) și promovare online pentru busines-ul tău.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!