Sezonul estival este deschis și suntem tot mai tentați să ne petrecem timpul liber cât mai departe de rutina cotidianului. Plajă, mare, escapade, munți, liniște, sporturi extreme, bucătării neexperimentate și lista poate continua. Vacanțele, fie ele scurte sau mai de durată, ne rup din confortul casnic și, indiferent de locație, au un gram de risc. Unde vreau să ajung e că nu suntem protejați de accidente, intoxicații, dureri acute apărute spontan, fracturi și toate cele omenești.

Pentru astfel de situații e bine să fiți asigurați medical, nu înainte de a ști cu exactitate ce este asigurarea medicală în afara țării și cum funcționează acest serviciu. Așadar, să le luăm pe rând.

Ce se întâmplă dacă nu am asigurare de călătorie și am o urgență medicală în străinătate?

Dacă pleci la drum fără niciun fel de asigurare de sănătate internațională și ai o urgență medicală, trebuie să apelezi serviciul de urgență din țara respectivă (știi numărul de telefon?), să explici problema medicală în limba locală ori o limbă de circulație internațională dacă este cazul și să plătești pe loc toate procedurile și intervențiile medicale. Bariera lingvistică poate fi o problemă dacă nu cunoști limba țării respective și nu ai un translator. În cazul urgențelor grave, cu intervenții chirurgicale de exemplu, costurile pot depăși chiar și 50 000 de Euro în Europa. Specialiștii în asigurări spun că în Statele Unite și Canada, serviciile medicale costă chiar și dublu față de cele din Europa.

Cum aleg o asigurare de călătorie? Care e diferența între ele și între furnizorii de asigurări?

Prima și principala diferență între asigurările de călătorie constă în serviciile incluse și suma asigurată. Cele mai multe asigurări de călătorie ieftine includ servicii fracționate cu sume fixe pentru diverse servicii. De exemplu acestea oferă o sumă asigurată fixă pentru repatriere (ex. 7.500 de Euro), o sumă fixă pentru cheltuieli medicale,  intervenții chirurgicale (ex. 5.000 de Euro), sume care, de cele mai mult ori, nu acoperă în totalitate cheltuielile respective iar turistul este nevoit să acopere diferența din buzunarul propriu. Recomandarea este să alegem asigurări cu acoperire de 50 000 de Euro ce includ orice eveniment intervenit în perioada călătoriei și o companie de asigurări care are decontare directă cu unitățile sanitare, fără să acceptăm varianta în care plătim serviciile medicale la fața locului și să decontăm apoi cheltuielile la întoarcerea în țară.

La ce trebuie să fim atenți atunci când cumpărăm o asigurare de călătorie?

Pe lângă serviciile incluse, suma acoperită și compania de asigurări, trebuie să fim foarte atenți la starea noastră de sănătate de dinainte de plecare și la planurile pe care le avem pentru acea deplasare pentru că o asigurare nu acoperă orice risc. Există situații speciale care se numesc excluderi și pentru care nu se oferă acoperire. Cele mai bune exemple sunt tentativele de suicid/auto-rănire sau rănile suferite în urma practicării sporturilor periculoase, cum ar fi alpinismul sau cascadoria. Pentru sporturile extreme există asigurări speciale. O discuție cu un specialist în asigurări îți poate clarifica multe întrebări referitoare la o călătorie mai… exotică iar apoi poți cumpăra asigurare și online de, din câteva click-uri.

Care este asigurarea minimă fără de care niciun călător nu ar trebui să plece la drum?

În funcție de asigurator, aceste polițe au nume diferite dar ce e important este că nu trebuie să pleci la drum fără o asigurare ce acoperă cheltuielile medicale în caz de îmbolnăvire, accident, repatriere sanitară și deces.

Pe cine contactăm prima dată când avem o urgență medicală în călătorie?

Dacă ai o asigurare medicală de călătorie și ai o problemă medicală, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să suni la numărul de asistență inscripționat pe asigurare în cel mult 48 de ore de la producerea evenimentului. Operatorii companiei te vor îndruma în limba română de cele mai multe ori spre cea mai apropiată unitate medicală, unde vei primi îngrijirea necesară. În cazul în care ești în imposibilitatea de a contacta serviciul de asistență (te simți prea rău să stai la telefon), această obligație îi revine, pe cât posibil, unei terțe persoane (rudă, prieten, cadru medical etc.). În cazul în care nu apelezi numărul de asistență al asiguratorului tău dar te duci la spital de capul tău, compania de asigurări are dreptul să-ți refuze despăgubirea serviciilor medicale.

În cadrul apelului, este nevoie să se comunice cel puțin următoarele date:

  • numele, prenumele și data nașterii asiguratului;
  • țara în care a survenit urgența medicală;
  • numărul poliței de asigurare eliberată de către asigurator;
  • detalii privind urgența medicală sau informații privind evenimentul asigurat produs.

Ce servicii medicale acoperă o asigurare de călătorie?

Există mai multe tipuri de asigurări iar serviciile incluse de la asigurare la asigurare și de la companie la companie. În principiu, o asigurare de călătorie simplă include cheltuieli medicale de urgență și/sau repatriere sanitară sau în caz de deces prilejuite de accidente și îmbolnăviri neașteptate și imprevizibile.

O asigurare complexă și implicit mai scumpă acoperă o multitudine de alte evenimente:

  • urgențe stomatologice
  • pierderea, deteriorarea, furtul, întârzierea mai mult de 12 ore a bagajelor
  • întârzierea (mai mult de 12 pre) ori anularea mijlocului de transport
  • răspunderea civilă – plata cheltuielilor ca urmare a vătămărilor corporale și daunelor materiale provocate de asigurat
  • pierderea sau înlocuirea documentelor (cărți de identitate, carduri bancare, documente de transport, profesionale)
  • anularea călătoriei ca urmare a survenirii unor evenimente neprevăzute (deces, îmbolnăvire, devastarea locuinței, accident rutier, sarcină etc.)
  • falimentul companiei aeriene – despăgubiri pentru biletele de avion returnate
  • sarcină de până la 26 de săptămâni – plata pentru serviciile medicale necesare investigațiilor în cazul în care sarcina apare și e constatată în perioada de la emiterea asigurării până la plecarea în călătorie
  • convorbiri telefonice de urgență
  • vizita unei rude în cazul spitalizării

Bagajul pierdut de companiile aeriene e asigurat?

În primul rând, compania aeriană este responsabilă de pierderea bagajului tău. În cazul în care bagajul este declarat oficial pierdut de către compania aeriană iar aceasta nu oferă despăgubiri, poți contacta compania de asigurări pentru a beneficia de despăgubiri. Asigurarea bagajului nu este însă inclusă într-o asigurare standard de călătorie ci reprezintă o opțiune extra.

Dacă trebuie să mă întorc de urgență în țară și trebuie să iau alt zbor, mă ajută asigurarea de călătorie?

Da, dacă ai bifat această opțiune când ai cumpărat asigurarea. Această opțiune include extinderea riscului de storno (întreruperea călătoriei) pe toată perioada călătoriei prin acoperirea zilelor din sejur rămase neconsumate plus acoperirea costului pentru un bilet de avion de întoarcere în limita a 2000 de Euro în caz de decesul unei rude de până la gradul 2, distrugerea locuinței,  chemarea în instanță pentru un proces, nașterea prematură a unui copil al asiguratului, evenimente pentru care prezența asiguratului înapoi la domiciliu este indispensabilă.


29bb515ce379854f4673202bbefa2775Dacă plecați în călătorii cu autoturismul, nu uitați de Cartea Verde si ROvinieta (CADOU) de la platforma BUSINESS MARKET. 

În perioada 1 Iunie – 30 Septembrie 2017 se desfășoară PROMOȚIA CARTE VERDE cu Premii Garantate.

Premiu garantat pentru Cartea Verde:

  • ROvinieta (taxa de drum în România)  
  • DISCOUNT 15% PENTRU ASIGURAREA MEDICALĂ PESTE HOTARE   
  • DISCOUNT CARD 15% LA TOATE SERVICIILE PLATFORMEI WWW.BUSINESSMARKET.MD  
  • LIVRARE GRATUITĂ

Informații: pe acest LINK  , la telefon 069 59 33 36 sau vă așteptăm la oficiul nostru: Bd. Decebal 89 A


Expertul afacerilor tale!