Orice mare afacere a început din inițiativa și pasiunea cuiva. Chiar și mogulii precum Richard Branson, Oprah Winfrey, Bill Gates sau Warren Buffet au început de la zero. Lewis Howes, lifestyle antreprenor și coach, a alcătuit o listă cu lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când vrei să-ți lansezi afacerea.
1. Cercetează piața!
Să știi ce știe competiția nu e de ajuns. Mergi în profunzime. Imersează-te în piață și studiaz-o ca un expert. Caută pe Google cuvinte cheie care au legătură cu domeniul tău. Nu te descuraja dacă piața pare supra-încărcată. Poți folosi acest lucru în avantajul tău. Pur și simplu înseamnă că acolo sunt banii, că afacerea funcționează pentru acei oameni și că poate funcționa și pentru tine.
2. Stabilește un obiectiv financiar tangibil!
Îți poți stabili obiective noi la fiecare șase luni. Important e ca de fiecare dată să îți mai extinzi un pic ținta. Uită-te în urmă și vezi ce trebuie să faci în fiecare zi ca să ajungi unde îți dorești.
3. Creează un site al cărui conținut să poată fi distribuit!
Când îți dezvolți propriul brand e important să furnizezi publicului tău un conținut unic pe o platformă unică. Un site la care clienții tăi să se poată raporta și pe care să-l recomande mai departe altora, prin rețelele de social media.
4. Fă-ți o listă!
Mai exact, o listă cu vizitatorii site-ului tău. Aceasta este un instrument puternic pe care îl poți folosi pentru a-ți construi afacerea. Pe măsură ce îți dezvolți site-ul, iar conținutul său este din ce în ce mai distribuit, poți începe să aduni e-mail-urile vizitatorilor, ca să le transmiți informații valoroase cu ajutorul unui newsletter. Aceștia pot deveni viitorii clienți ai produselor sau serviciilor tale. Există aplicații gratuite, precum HelloBar.com și AppSumo.com care te ajută să colectezi adresele de e-mail pentru site-ul tău.
5. Lansează un produs sau un serviciu pe care îl poți vinde!
Dacă ți-ai stabilit un obiectiv financiar pentru următoarele șase luni, atunci trebuie să vinzi ceva. Încearcă să îți dai seama care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpină audiența ta și construiește o relație cu acești oameni. Apoi creează ceva care le rezolvă problema. Sigur, asta pare mai ușor de zis decât de făcut, dar este esențial.
6. Începe ACUM și îmbunătățește pe parcurs!
Mulți oameni pierd o grămadă de timp gândindu-se cum să-și perfecționeze afacerea înainte s-o lanseze.
Logo-ul, site-ul, conținutul – totul. E pur și simplu o pierdere de timp. Vinde-ți produsul înainte de a-l face, oferind opțiunea de a realiza o pre-comandă. Concentrează-te pe vânzări. Companiile de succes lansează tot timpul câte ceva și nu sunt deloc perfecte.
Cel mai bun exemplu este Facebook.
Gândește-te la toate modificările și îmbunătățirile pe care le-a tot făcut. Începe cu un produs mic și îmbunătățește-l continuu. Cel mai important e să te bucuri de proces.
Începe azi, căci dacă nu acum, atunci când?
Expertul afacerilor tale!